Zaterdag 17 mei t/m dinsdag 20 mei - Reisverslag uit Monthermé, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 mei t/m dinsdag 20 mei - Reisverslag uit Monthermé, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 mei t/m dinsdag 20 mei

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

20 Mei 2014 | Frankrijk, Monthermé

Na onze klim op vrijdag zijn we zaterdag diezelfde klim weer afgevlogen en waren in 15 minuten weer beneden! Wat haalt een mens zich op de nek. Verder langs de Maas naar Charleville Mézières. Ging heerlijk, zonnig weer. Daarna de middag veel langs een vrij drukke weg moeten fietsen tot Sedan. Daar een slaapplek gezocht en ' s avonds in een heel gezellig restaurant gegeten. Er waren middeleeuwse feesten in Sedan, waar we niet zoveel van hebben meegekregen.
Zondag de 18e mei geen grote route voor de boeg. De rit ging naar Dun sur Meuse. Met mooie vergezichten en door kleine dorpjes. Erg leuk om te fietsen. We sliepen daar bij een Nederlands stel (Vrienden op de Fiets). Leuk huis met een mooi uitzicht op de Maas vanaf het terras. De heer des huizes heeft heerlijk voor ons gekookt en het was heel gezellig om met hun te eten. Mevrouw Simonne heeft een atelier en maakt sieraden.
Vanaf Dun sur Meuse pakken we de officiële route op en voelen ons ineens echt "pelgrims". Af en toe wordt gevraagd waar we vandaan komen en dan is er veel bewondering. Dat is wel geinig.
Maandagmorgen eerst naar de bakker gegaan voor de bekende rozijnenkoek voor bij de koffie. Zo lekker!! Was erg zonnig. Koffie gedronken in een soort oud bushokje. Wij zitten met slecht weer ook regelmatig in bushokjes en nu was het een schaduwplek.
Weer veel uitgestrekte graanvelden. Je zit uiteindelijk in de graanschuur van Europa. Naar onze slaapplek was zo'n 75 km. Een mooie chambre d' hote. Ontvangen door erg aardige vrouw. Biertje gedronken met 2 Franse heren! 's Avonds bezig geweest met een slaapplek voor de volgende dag. Alles vol!! Uiteindelijk een camping in Arcis sur Aube gebeld voor een caravan o.i.d. De campingbeheerder was toevallig een Nederlander en vroeg of wij pelgrims waren. Dat waren wij!! Hij zou een vriend bellen die een gite heeft en vragen of deze beschikbaar was. En ja, hoor, hij belde binnen 10 minuten terug met goed bericht. De gite was vrij. We gingen met een gerust gevoel slapen.
Dinsdag 20 mei op weg naar Arcis sur Aube, zeker 80 km verder en iets van de officiële route. Maak je borst maar weer nat. Gestadig doorgefietst. In l' Epine een mooie kathedraal bekeken en aan de koffie. Alweer mooie vergezichten, met graanvelden, klaprozen, koolzaad. In Chalons en Champage ook een kathedraal bekeken en een stempel ofwel tampon (is stempel in het Frans) gehaald. Na 45 km geleidelijk minder klimmen en om 17.00 uur aangekomen op de camping om onze reddende engel die zorgde voor een slaapplek te bedanken. Een heel aardig mannetje. Vandaar naar een restaurant waar we de sleutel van de gite kregen. Hier een heel druk Frans mannetje die ons in de auto voor ging naar de gite een paar straten verder. Trouwens een leuk stadje. Nu zitten we dus fris en fruitig in onze gite. Hier weer volop Wifi. Echt kicken, hoor.
Morgen via Troyes naar een plaatsje er net onder. We slapen dan in een jeugdherberg. Niet zo'n grote etappe.
Heel leuk om de reacties te lezen!!
Weer helemaal bijgekletst, tot een volgende keer.

Groeten van ons

• 21 Mei 2014 - 07:42

Ria Sm:

Knap hoor wT jullie doen en dat je zo geniet op 5 juni vertrekken albert en Clement mijn broers voor de derde maal met de fiets naar santiago wens jullie een goede reis

• 21 Mei 2014 - 08:36

Margo:

Zo te lezen gaat het wel goed met jullie maar...hoe is het met de spieren en het zitvlak? Fijn dat het weer ook beter is. Hier genieten we ook van zomers weer. Wens jullie een prettiege voortgang en een hartelijke groet, Margo

• 21 Mei 2014 - 09:52

Joyce:

Wat leuk om ons via het reisverslag op de hoogte te houden. Wat een zegen om dit allemaal zo te mogen meemaken. Geniet er met volle teugen van. Liefs, Joyce

• 21 Mei 2014 - 10:23

Hans En Mien:

Uit het een beetje betrokken stiphout, de temperatuur is goed.
    Heel goed van jullie dames.
    Hee de zon laat zich alweer zien.
    gr Hans en Mien

• 21 Mei 2014 - 16:25

Maria:

Hallo stoere dames,
    Ik realiseer me dat jullie al ruim een week onderweg zijn. Wat een geploeter is het toch, maar jullie worden ook telkens weer beloond! Ik bewonder de moed om de tocht toch iedere dag weer voort tezetten. Succes! Ben benieuwd naar het vervolg! Dag, dag, Maria

• 21 Mei 2014 - 20:02

Peter En Ank:

dag lieve doortrappers,

We volgen jullie op de kaart hoor.Jullie hebben lekker de gang erin!
    En wat fijn dat er op dit traject zoveel Vr. op de Fiets adressen zijn, trouwens ook gites waar jullie kunnen koken. Dat drukt de overnachtingskosten lekker naar beneden.
    Onze Hidde is vandaag weer veilig geland op vliegveld Eelde vanuit Kreta! Nog geen 3 jaar (Oma en Opa waren 25 jaar getrouwd voor we gingen vliegen, de tijden veranderen)
    Maar op de fiets door het Franse land voortpeddelen is zo heerlijk, daar weet ik alles van.
    Meiden, zet hem weer op morgen!
    Tot de volgende keer,
    Groetjes, Peter en Ank

• 21 Mei 2014 - 21:50

Corry:

De link is nu goed doorgekomen.
    Leuk.
    Het weer is inmiddels aanzienlijk beter. Houden zo.
    Zet hem op en vergeet niet om in lourdes een kaarsje voor me aan te steken.
    Toi toi toi
    Corry

• 22 Mei 2014 - 13:40

Els:

Hoi Marijke en Dinie,

Je slimme zus heeft met behulp van nog slimmere broer jullie eerste verslag gekregen . De tweede had ik wel maar begreep niet dat die van jullie kwam, door het gemis van de eerste. Vandaar mijn snelle
    reactie op jullie bovenmenselijke onderneming. Maar het loopt, sorry, fietst, gesmeerd he. Voordat jullie
    er erg in hebben sta je bij 'Maria" voor de deur, als je steeds zoveel kilometers vreet. En hoe dichter bij je komt, hoe sneller het gaat.
    Het is leuk om te lezen wat jullie zien , beleven en meemaken .
    Blijf genieten, ook als het spettert.

Groetjes, Els.

• 23 Mei 2014 - 12:29

Ineke:

Hoi Marijke en Dinie

Wat is het leuk jullie verrichtingen te lezen en die bushokjes komen me ook zo bekend voor ideaal voor alle weersgesteldheden. Zo te lezen genieten jullie volop en wij ook van jullie verhalen. wat is het mooi he die graanvelden en die enorme ruimte die je daar hebt. Wij wensen jullie een voorspoedige voortzetting van de reis.

Groetjes

Koos en Ineke

• 23 Mei 2014 - 20:57

Riet Plasmans:

Hoi....

Ik heb net jullie verslag van een paar dagen terug gelezen en ik denk dat jullie bij Simonne hebben geslapen die bij ons in de Ruilkring zit in Bergen op Zoom! Een forse blonde vrouw..... Wat is de wereld dan toch weer klein he! Groetjes.

Riet.