Op naar Troyes 21-5-2014 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu Op naar Troyes 21-5-2014 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

Op naar Troyes 21-5-2014

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

22 Mei 2014 | Frankrijk, Troyes

Hier zijn we weer,

Vandaag doen we het zoals gezegd een beetje rustig aan.om negen uur zitten we op de fiets en gaan nog even langs de camping om onze engel van gisteren nogmaals te bedanken en even een foto te maken. Via een kortere route fietsen we naar Mont Suzain om onze tocht te vervolgen. Zoals elke dag proberen we ook vandaag weer een heerlijke rozijnen koek te bemachtigen en ja hoor we komen langs een leuke bakkerij met buiten een oven. Maar helaas de bakker is gesloten op woensdag, dus geen koek. Dan maar koffie drinken een stukje verderop met nog niet eens een droog koekje. Dat is afzien vandaag. Gelukkig is de tocht niet lang en om 12.15 zijn we al in Troyes. Helaas om 12.30u gaat de kathedraal dicht en pas weer om 14.00 u open. Dan maar eerst boodschappen doen en naar onze jeugdherberg in Rosières ongeveer vijf km onder Troyes. We laten onze bagage daar achter en gaan met de fiets terug naar Troyes. De kathedraal hier is ontzettend groot en zeer de moeite waard. Later komen we in een overdekte markthal met de heerlijkste dingen, jammer dat we al boodschappen gedaan hebben. Hét giet ondertussen van de regen. Gelukkig was het kort maar krachtig. We laten ons s'avonds de Cock au vin, uit blik, prima smaken en liggen weer op tijd in bed om morgen uitgerust weer aan een nieuw avontuur te beginnen.

Groetjes allemaal

• 22 Mei 2014 - 22:09

Marieke:

Wat een leuke stukjes schrijven jullie! Zo is het net of we meefietsen. Alsof naar Lourdes fietsen nog niet genoeg uitdaging is, hebben jullie dagelijks uitdaging een rozijnen koek te scoren! Die moet dan wel erg lekker zijn.... Wie weet morgen weer?
    Slaap lekker! Het is hier ook heerlijk weer en ga genieten van weekend,
    Dikke zoen M&M

• 23 Mei 2014 - 08:52

Trees Mennen:

Leuk om jullie te volgen! Knap, knap!

• 23 Mei 2014 - 10:03

Hans En Mien:

Hallo dames ons valt het ook weleens tegen , jullie vallen toch niet over een koekje.
    Maar de energie heb je nodig, met zulke ritten.
    groeten Hans en Mien.

• 23 Mei 2014 - 10:51

Moniek:

Stoere dames, wat zijn jullie al ver!! Ik ga jullie zeker volgen door dat mooie Franse land. Geniet ervan. Wij zijn ons aan het voorbereiden op ons feest morgen, jammer dat je er niet bent Dinie.
    Liefs, Moniek

• 23 Mei 2014 - 15:47

Ad En Narda:

Ha zus, Dag Marijke,

Troyes (trwa), een hele mooie oude stad. Jullie hebben al een flink eind "getrapt".
    Op naar Vezelay, waar een prachtige kathedraal met heel mooi gezang van de zusters,
    jullie welkom zal heten. Als je geluk hebt worden jullie hier, als pelgrims gezegend.
    Er wordt even aandacht besteed, aan de pelgrim, die onderweg is. Mooi om mee te
    maken.
    Geniet van jullie tocht, maak de fietsdagen niet te lang, (dan ben je weer te snel thuis),
    neem jullie tijd, de ontmoetingen, de rust en de natuur blijven jullie verrassen.
    Wij wachten weer op jullie mooie nieuwe verhaal. Ons pelgrimsbloed begint ook weer
    aardig te kriebelen.
    Een pelgrimsknuffel van ons.

• 23 Mei 2014 - 17:14

Lenie En Jack:

Hoi vrolijke trappers.
    Zo te horen gaat het prima met jullie. s,morgens op tijd op de pedalen en de tijd nemen om ook nog wat van de omgeving mee te pikken.
    Wij (Anja-Narda ) en ik zelf gaan morgennacht te voet naar Den Bosch en zullen daar voor jullie een kaarsje laten branden voor een goede tocht.
    Geniet van alles wat op jullie pad komt en trap met lust.

Groetjes Lenie en Jack

• 23 Mei 2014 - 20:51

Riet Plasmans:

Hoi Marijke en Dinie,

Allereerst diep respect voor jullie! Wat een tocht!. Ik heb nu gezien waar jullie eindbestemming ligt. En natuurlijk ben ik dan ook een tikkeltje jaloers, maar ja da's mens eigen. Ik wens jullie verder een heel goede tocht toe, veel goed weer en geniet van alles wat je tegenkomt! Alle goeds en liefs!

Riet.

• 25 Mei 2014 - 09:47

Peter En Ank:

het is hier nu zondag en prachtig Frans zonnig weer !
    We zijn benieuwd hoe jullie de route na Troyes zijn gegaan!? Maar we wachten af, het is echt gaaf om jullie zo te kunnen volgen.
    Houden de spieren en bepaalde bilplekjes zich goed? En jouw voet Dinie, die gedraagt zich nog steeds netjes?
    Meiden , we kijken weer uit naarde volgende keer.
    Groetjes en zoen voor allebei,
    peter en ank

• 25 Mei 2014 - 12:56

Paulien Van Paridon:

Beste doortrappers,
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik ben vol bewondering.Wij zijn de laatste week in Nederland verwend met mooi weer, zodat ik ook wat fiets- en wandelkilometers in de benen heb zitten. Een avond 4-daagse van 15 km per avond mag uiteraard geen naam hebben in vergelijk met jullie prestatie. Morgen begint mijn fietsavontuur in Karinthië en ook dat kan geen vergelijk hebben met jullie prestigieuze tocht.
    Heel veel goed toegewenst.
    Paulien

• 25 Mei 2014 - 21:13

Walther En Wilma Boerman:

Marijke en Dinie, prachtige berichten. Bushokjes zijn geweldig onderweg. Heel herkenbaar voor ons: bij wind, bij regen, bij hitte, om te eten / drinken, omkleden, tas herpakken, enz.! Geniet volop van jullie routes, elke dag is nieuw en verfrissend, zelfs met regen!
    Hartelijke groetjes van fietsvakantie liefhebbers Walther en Wilma

• 26 Mei 2014 - 12:36

Anja En Peter:

Dag zus Dinie en Marijke,

Heb nu pas je reisverslagen kunnen lezen; mailtje met link was in 1e instantie niet goed doorgekomen. Gelukkig heeft zus Narda dit probleem verholpen! Het gaat jullie goed lees ik en de omgeving is prachtig. Geniet er volop van samen!

• 26 Mei 2014 - 13:45

Teun En Tina:

Hallo doortrappers,

Het is wel stevig doortrappen voor jullie, maar doe het rustig aan jullie hebben toch ook wel het vakantie gevoel nemen wij aan. Onze vakantie zit er al weer op, wij zijn vanmorgen met
    onze twee kleinzoontjes naar de kinderboerderij geweest samen met Mirjam. Boy is vandaag jarig, dus mama heeft vrij gepakt. Evi gaat al naar de basisschool, dus we moeten nu nog meer met de klok werken. Geniet van jullie trip en tot hoors.

Groetjes Teun en Tina.

• 26 Mei 2014 - 22:25

Dianne Van De Sande:

Hallo doortrappers, kan nu pas de reisverhalen gelezen er was iets mis maar Narda heeft het opgelost.
    Leuk om jullie te volgen, en jullie hebben al wat meegemaakt, en fijne slaapplaatsen gevonden en genoten van de mooie kathedralen. Hopelijk hebben jullie geluk met het weer want in de regen fietsen is niet veel aan en zie niks onderweg. Hoe is het met de billetjes geen zadelpijn? Wij wensen jullie nog veel fietsplezier en wachten weer op het volgende reisverslag.

Fiets ze en geniet ze,

Dianne en Jos