Vrijdag 23 mei eigenwijs dametje - Reisverslag uit Asnières, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu Vrijdag 23 mei eigenwijs dametje - Reisverslag uit Asnières, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23 mei eigenwijs dametje

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

27 Mei 2014 | Frankrijk, Asnières

Vrijdag de 23e waren we toch al vroeg op pad. Om 8.30 uur trapten we al. Vanuit Venouse via Lignorelles richting Auxerre. Niet veel van de stad gezien, maar wel even lekker onze koffie gedronken aan de oever van de Yonne. Vanuit Auxerre via een jaagpad langs het Canal van Nivernais. Langs sluizen en bruggetjes (we misten onze klimmetjes waar we aan gehecht zijn geraakt en vonden het bijna saai) via Cravant, Pregilbert, Sery, Maille la Ville, Chatel Censoir naar Asnieres sur Bois, waar we uiteindelijk zouden overnachten. Aanvankelijk wilden we vandaag naar Vezelay, maar dit was nog een paar klimmetjes verder en het was genoeg zo. Onze gastvrouw in Asnieres zou ook voor ons koken. De tocht ging heel goed, maar...................... vlak voor aankomst op ons adres (we stonden bijna voor de deur en waren aan het kijken welk huis het was) brak een hevige regenbui met hagelstenen los, het was nacht, je kon niets zien, een beetje beschutting tegen bij een boom en een muur. Het duurde hooguit 10 minuten. We waren doorweekt!! Toen de bui voorbij was, zagen we dat we ongeveer voor de deur van onze slaapplek hadden gestaan! Onze gastvrouw was bijzonder eigenzinnig ouder dametje. We gingen direct aan de rosé, daar waren we echt aan toe. Ruime, rommelige, viezige kamers, beaucoup de spiders (webben). Om 19.00 uur volgde een uitgebreid diner. Heerlijke diverse hapjes als voorgerecht, kip, kaasplateau en taart toe. Je kon ons rollen. Mevrouw had ons echt vreselijk verwend en zij had zelf heel wat te vertellen. Het was echt leuk in Asnieres sur Bois.
Morgen het laatste stukje naar Vezelay, ongeveer 10 km.