29-05-2014 extra klimmetje - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu 29-05-2014 extra klimmetje - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

29-05-2014 extra klimmetje

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

01 Juni 2014 | Frankrijk, Crozant

Na een goed ontbijt en wat boodschappen gedaan te hebben stappen we weer welgemoed op de fiets . We rijden over mooie weggetjes en langs leuke plaatsjes. Bij Sarzay staat een prachtig kasteel waar we natuurlijk een foto van maken. In Neuvy-St. Sépulchre bezoeken we een heel bijzondere kerk met een rond middenschip echt heel bijzonder. Rondom het altaar staan de stoelen in een kring opgesteld en de cirkel is omgeven door prachtige Romaanse bogen. Na een prachtige tocht komen we bij een brug over de Creuse en net even voor de brug lag een hotel met een prachtig terras aan het water. Dat zag er heel aanlokkelijk uit en we hebben nog geopperd om daar even iets te drinken, zo'n prachtige plek. Maar nee we kunnen beter eerst ons hotel opzoeken maar daar moesten we wel een klim van 8% voor maken. Nou dat was heftig, zullen we dan eerst nog maar een appeltje eten voor de klim? Zo gezegd zo gedaan en dan hoppa de berg op, wat een klim. Boven aangekomen staan we weer voor een hotel, toch maar eens kijken waar we nu precies moeten zijn. Toen bleek dat ons hotel onder aan het water lag dus wij roetsten weer naar beneden. We hebben daar toen toch nog met een heerlijk wijntje aan het water gezeten en s'avonds een heerlijke maaltijd genuttigd.

  • 02 Juni 2014 - 09:25

    Hans En Mien:

    Ja zo gaat het dames, Het leven op straat blijft opletten.
    Maar na zo een klim, is de borrel extra lekker, niet waar???
    Nog een prettige voortzetting
    Groeten De Blokskes

  • 02 Juni 2014 - 16:43

    Teun En Tina:

    Hallo trappers,

    Jullie zijn al een heel eind richting Lourdes, zorg wel dat jullie er nuchter en fris aankomen. Jullie hebben al heel wat wijntjes achter de kiezen, maar daar fietsen de doortrappers ook voor. Wat hebben de dames al veel kilometers in de benen, ga zo door en geniet ervan. Op naar de volgende rustplek.

    groetjes Tina en Teun.

  • 02 Juni 2014 - 17:01

    Piet:

    Het gaat goed met jullie, dat zie ik. Al in de Creuse. Jammer , helaas staat de koffie niet klaar in LaCour. Issoudun Letrieix. Succes en proficiat morgen met je oudste zoon. Al 37 jaar. we worden oud.

  • 02 Juni 2014 - 18:18

    Margo:

    Proost dames, zit ook aan een wijntje, ook gefietst, naar de J. de B. Marijke weet hoever dat is!!!!!
    Een genot om jullie verslagen te lezen. Veel genot op jullie verdere pad. Een hartelijke groet, Margo.

  • 02 Juni 2014 - 20:37

    Henny De Beijer:

    Hee Marijke en Diny, eindelijk een reactie van mij. Ik heb al jullie verslagen en dus de belevenissen gelezen, en jullie ondernemingszin spettert overal van af. Het is supergaaf wat jullie doen, petje af, ik doe het jullie niet na. Al die klimpartijen, maar .... dat voorspelt ook weer een mooie afdaling en met een lekker wijntje in zicht ... kan het ook niet meer stuk. Wat zullen juillie jezelf 's avonds fijn voelen, alweer een succesvolle dag gehad, dat neemt niemand jullie meer af. Is jullie harde schijf inmiddels niet overvol geraakt van al dat moois wat je onderweg ziet, ontmoet, ruikt en ga zo maar door? De prachtige natuur, cultuur, de mensen die je ontmoet! Het moet zoveel indrukken maken dat je er helemaal stil van wordt. Een serie momentopnames die als schakels met elkaar worden verbonden. Ik wens jullie nog heel veel fietsplezier, geniet ervan, geniet ervan, geniet ervan! Ik blijf jullie volgen en je hoort weer van me.
    Groetjes, Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Crozant

Marijke en Dinie

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 10870

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 12 Juli 2014

Via Lourdes naar Saint Jean Pied de port

Landen bezocht: