Le patron - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu Le patron - Reisverslag uit Rocamadour, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

Le patron

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

07 Juni 2014 | Frankrijk, Rocamadour

De 3 km extra van gisteren hoefden we niet helemaal terug. De eindbestemming vandaag is Rocamadour. We konden direct richting l ' Hopital St. Jean, waar we inkopen moesten doen (waren door ons eten heen) . We hebben daar een oude notenmaalmolen oftewel een notenpers bewonderd. Via Martel met een oude overdekte markt, mooie straatjes en een prachtige basiliek en lekkere koffie (van ons zelf) richting Creysse, St. Sony, Meyronne naar l Hospitalet. Het waren weer aardige klimmetjes. Maar vanuit l' Hospitalet koersten we 3 km omlaag tot aan de stadspoort van Rocamadour. Heerlijk en mooi was dat!
Ons hotel zou in Rocamadour zijn. Gevraagd aan parkeerwachters waar hotel les Vieilles Tours was. Tot onze verbazing zeiden zij dat dat hotel boven op de berg lag, niet ver van l'Hospitalet ( allemaal gemeente Rocamadour). Dat wil zeggen: weer 3 km omhoog!! Dat was voor ons teveel van het goede. We hoorden dat er eventueel een lift naar boven ging, maar niet voor fietsers. Aangeklopt bij de VVV voor hulp. Daar heeft de mevrouw van de VVV naar ons hotel gebeld, dat er twee vermoeide dames op de fiets niet meer naar boven konden. De baas van het hotel zou ons ophalen en ja hoor, binnen een kwartier kwam le patron met een busje en heeft onze fietsen en bagage meegenomen naar het hotel. Het zorgde allemaal wel voor een verkeersopstopping in het straatje!. Maar wij blij! Wij zijn in Rocamadour gebleven. Le patron zou ons om 18.00 uur weer ophalen. We mochten altijd bellen!! Wij dus Rocamadour bekeken. Erg toeristisch. Hebben alle trappen omhoog gelopen, de kruisweg gelopen en uiteindelijk kom je bij een chateau, die niet open was. Leuk om allemaal te zien, maar het was genoeg en pas 17.00 uur. Dus wij le patron gebeld en daar kwam hij ons weer ophalen in een prachtige auto. Wij mee naar het hotel. In één woord PRACHTIG en chic. We konden zwemmen, maar hadden onze zwempakjes niet bij ons. Opgefrist en in onze beste kleren naar het diner. Niet echt iets voor een pelgrim. Maar echt heerlijk gegeten. Niet echt een pelgrimsprijs, maar wat hebben we ervan genoten.

• 07 Juni 2014 - 17:48

Emmy:

Hallo mesdames,

Toch wel leuk/interessant hoor jullie stories te horen, gelukkig gaat alles best goed, super. Houden zo.
    Groetjes,
    Emmy

• 08 Juni 2014 - 17:46

Ineke En Koos:

Lieve dames,

Wat genieten we van jullie verslagen, het is allemaal zo herkenbaar, je beleeft alles zo intens als je aan het fietsen bent. Knap hoor zoals jullie alle bergen nemen en wat leuk dat jullie de tijd nemen om het een en ander te bezichtigen. We wensen jullie nog heeeeeeeeeeeel veel reisplezier.

Groetjes
    Ineke en Koos