5 juni bijzonder gite - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu 5 juni bijzonder gite - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

5 juni bijzonder gite

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

07 Juni 2014 | Frankrijk, Moissac

Na een goed ontbijt met heerlijke zelfgemaakte jams gaan we richting Moissac. Natuurlijk beginnen we met makkie de drie en een halve km die gisteren geklommen hebben sjezen we nu de berg af. Daarna moeten we meteen weer aan de bak want we krijgen weer een klim van 7%. En er volgden er nog meerdere. We vonden dat we wel weer iets extra's verdiend hadden dus bij de eerste de beste bakker in Cahors zijn we gestopt voor onze koek. We moeten nog even vermelden dat we de pain aux raisins even ontrouw zijn geweest. We gingen voor de croissants aux amandes maar nu zijn we weer terug bij de basis. Dus we gingen voor de pain aux raisins maar bij de bakker hadden ze zulke lekkere aardbeien vlaatjes dat we daar voor gezwicht zijn. We hebben ze maar meteen voor de winkel op een muurtje opgegeten hebben met een kopje koffie erbij. heerlijk!!! Cahor is een mooie oude stad waar we wat tijd gespendeerd hebben. We hebben daar met de fiets de pelgrimsroute gevolgd van de kathedraal St. Etienne naar de pont Valenté. In vroeger dagen werden de pelgrims via deze route in processie uitgeleide gedaan. Echt fantastisch om te zien zo'n mooie oude brug. Na Cahors krijgen we nog wel wat pittige klimmetjes maar het gaat fantastisch. We karren er flink op los en komen om ongeveer vijf uur in moissac, we bezoeken hier de kathedraal en strijken nog even neer op een terras voor de inmiddels bekende panaché. We moeten wel even zoeken naar de gite maar dan heb je ook wat. Vanbuiten was het een beetje saai oud pand in een heel smal straatje maar toen we binnen kwamen ging er een wereld voor ons open. Werkelijk prachtig wat deze mevrouw van haar pand gemaakt had. Heel modern met prachtige en gewaagde kleuren. We genieten daar met 8 andere gasten van weer een heerlijke maaltijd en een aperitief speciaal uit deze streek. Witte wijn met druiven siroop. We kunne er wel weer een dagje tegen.

• 08 Juni 2014 - 14:14

Hans En Mien:

ja dames dat stukje gebak verdienen jullie wel.
    Als je nog zo een bakker tegen komt pak er nog maar een.
    Stook je ook ooit een gedachtenis kaarsje aan, want daar schrijf je niet veel van.
    Maar ook dat komt goed.
    groeten de Blokskes.