La Chatre - Reisverslag uit Charenton, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu La Chatre - Reisverslag uit Charenton, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

La Chatre

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

30 Mei 2014 | Frankrijk, Charenton

Mevrouw de Motormuis kon ook voor een goed ontbijt zorgen en dus gingen wij weer met een volle buik op weg richting La Chatre, waar we een hotelletje hebben gevonden.
Via St. Armand Montrond en Loy sur Arnon waar we mooie kerkjes en een oud klooster hebben bezocht kwamen we in Les Archier, een dorp met bijna uitsluitend potteries.
Het valt op dat de dorpjes waar wij door heen komen niet zo uitgestorven zijn als in de Champagne. Maar zoals vroeger dat in elk dorpje een bakker was, is niet meer, laat staan een supermarkt. Daarom is het wel zo fijn dat er in een chambre d'hotes meestal voor ons gekookt wordt.
De route die beschreven wordt in ons boekje is erg goed, de bewegwijzering op zich laat soms iets te wensen over. Soms wordt op een plankje op een huis de richting aangegeven.
Via St. Jeanvrin, Chateaumeillant, Neret en Montlevic met een mooi kasteel, een wijnveld, in La Chatre aangekomen. Het was lekker zonnig en we zijn direct op het terras neergestreken voor een lekker pilsje. Moe, maar zeer voldaan.

  • 31 Mei 2014 - 09:17

    Eva:

    Moest even bij-lezen! Helemaal top, wat jullie doen en zo ontzettend leuk om te lezen. Legolas wil nu ook op de fiets, die ziet groen van nijd - en van het mos want in Drenthe waar ik was heeft het vreselijk geplensd. Maar voorlopig moeten wij het doen met jullie verslagen. Het is heerlijk om te lezen hoe het jullie vergaat. En die schoolklas, gáááááf!!!! Tot de volgende keer en tráp ze! Ik duim voor goed weer...., Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Charenton

Marijke en Dinie

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 10896

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 12 Juli 2014

Via Lourdes naar Saint Jean Pied de port

Landen bezocht: