31 mei 2014 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu 31 mei 2014 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Marijke en Dinie - WaarBenJij.nu

31 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Dinie

03 Juni 2014 | Frankrijk, Crozant

Na het ontbijt nemen we afscheid van Scott onze Amerikaan en Piet en Dirk de Nederlandse fietsers. Ondertussen doken er zo mogelijk nog twee andere Nederlanders op, zij hadden geslapen in de chambre d'hote. Het was een stel uit Venhorst die Jos kennen zij zijn bijna buren. Jos de groeten van Chef en Wilma. We fietsen vandaag over rustige weggetjes en komen maar een paar plaatsjes , zeg maar gehuchtjes tegen, zoals chatelus wat prachtig tegen een berg aan ligt. Het landschap is prachtig en onderweg volgen we nog even een paar buizerds die achter een maaimachine aan vliegen. Ze hangen prachtig te 'bidden'.
Even later passeren we een brug over de Gonge wat een prachtig panorama biedt. In Châtenet-en-Dognon ontmoeten we een Nederlands stel wat te voet onderweg is naar Santiago. We denken hier een kopje soep te gaan eten maar voor we het weten zijn We de twee stoelen op het terras al weer voorbij. Dus wordt het onze eigen lunch in de berm. In St.Leonard-de-Noblat, onze eindbestemming voor vandaag, bezoeken we een kerk uit de 12e eeuw die zo groot is dat we hem niet op de foto krijgen. We nemen daarom genoegen met een foto van een maquette. Ook staat in deze kerk een maquette van de kerk in Beek en Donk. Waarom is een raadsel, is daar misschien een Leonardus kerk?.
We kunnen nog niet terecht op ons logeeradres dus strijken we neer op een aardig terras. Weer een mooie dag waarop we 50 km gefietst hebben.

  • 04 Juni 2014 - 11:16

    Hans En Mien:

    Ja volgens mij staat er in Beek en Donk een leonarduskerk
    jullie zijn al ver gevorderd,en maken het zo te horen goed,ga zo door.
    Wel op tijd lekker eten en drinken, van die kerk weet Narda zeker.
    Groeten Hans en Mien.

  • 04 Juni 2014 - 12:09

    Emmy:

    Hoi Dinie en Marijke,

    Ben toch wel erg benieuwd hoe het met jullie gaat. Alsnog meld ik me dan ook graag aan voor jullie "verhaaltjes".

    Amusez-vous,
    lieve groetjes,
    Emmy

  • 04 Juni 2014 - 18:26

    Ad En Narda:

    Ha doortrappers,

    Jullie doen je naam eer aan !!!! Het schiet goed op !! Het Leonardusgilde (De rooi schut) uit Beek en Donk is ooit op bedevaart geweest naar, naar Saint Leonard De Noblat in Frankrijk, de geboorteplaats van de patroon van het gilde. Hier zal de maquette van de kerk, wel iets mee te maken hebben.
    Geniet nog van jullie tocht en trap met lust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Crozant

Marijke en Dinie

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 10893

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Mei 2014 - 12 Juli 2014

Via Lourdes naar Saint Jean Pied de port

Landen bezocht: